Tuesday, June 29, 2010

Puteri Impian

Salam...
hehe..kawan-kawan ingat lagi tak dulu2 ada satu cerita namanya Puteri Impian? Alaaaa..yang Amy Mastura berlakon ngan anaknya Uji Rashid tu la..apa namanya Chiko? kalau aku salah eja nanti bgtau ya.. Tak semena2 dia boleh merasa jadi seorang puteri dek kerana berani dia memasang angan2 setinggi tu hehe. Bertuah badan...

Aku nak bagitau ni, bukannya aku nak jadi puteri jugak.. Tapi kalau dah takat2 umur aku ni dah tak layak jadi puteri..dah kena jadi permaisuri dah..kah kah (berlagak tak ingat). Korang senyum kenapa??? aku sedar diri aku ni dah tua hehe... Aku nak bercakap pasal "IMPIAN". Dulu aku selalu impikan nak sebuah keluarga yang bahagia..tapi aku dah luputkan impian tu. Dah masukkan dalam mesin pengisar pastu blend hehe. Pastu aku nak ada sebuah kereta yang agak2 sporty macam Satria.. Aku dah pernah ada, dulu la... Bila aku dah xsehaluan ngan x-husb semua aku lepaskan dengan rela hati. Takpalah.. aku redha.

Lepas tu aku setkan impian baru aku sehaluan dengan keadaan semasa aku. Aku nak ada kereta sendiri.. taknak lah selalu dok guna kereta abah. Aku tau adik beradik aku tak akan mengata macam-macam tapi aku ada impian aku sendiri nak sesuatu dari hasil titik peluh aku..untuk aku dan baby. Alhamdulillah, aku dah dapat apa yang aku nak.

27hb Jun 2010 yang lepas aku dah terima sesuatu yang menjadi tanggungjawab aku untuk menjaganya. Sebelum ni pun aku bertanggungjawab jugak jaga SAGA abah hehe.. makasih abah...tapi ini lain. Aku nak anak aku happy dan aku nampak muka happy dia bila dia dok dalam kereta tu. Tak kesah walau kereta tu 2nd hand ke 3rd hand.. yang penting itu hak kami SueSephia.

This is our SueSephia

Sekalung penghargaan...
Terima kasih kat adik aku sebab sudi memberi kepercayaan kepada aku untuk menggalas tanggungjawab ni. Terima kasih pada abah yang selama ni bagi aku guna SAGA kesayangan dia.. pastu abah & mak tolong ambik plak SueSephia tu di KL.

Terus terang aku cakap bila aku 1st time drive, air mata aku mengalir. Aku tak tau kenapa.. jadi aku xleh nak share kat sini. Aku menulis bukan untuk menunjuk2 tapi aku nak bagi semangat pada orang2 yang merasa kepayahan dan kesusahan seperti aku , bahawasanya kita mampu bangun dan berlari seperti orang2 lain jugak. Jangan pernah merasa diri kerdil kerana kita adalah manusia ciptaan Allah yang paling indah. Alhamdulillah, terima kasih Allah.

6 comments:

  1. ini link die~ try dulu yee =)

    http://www.linkwithin.com/learn?ref=widget

    good luck!

    ReplyDelete
  2. makasih banyak nana...flying kiss bagi nana hihi !

    ReplyDelete
  3. waaa..dapat kete baru..besnye...i'm hepi 4 u kak su..

    ReplyDelete
  4. xbaru jugak ni..tapi cukup lah untuk ksu & baby..
    thanks for alwez support me..!

    ReplyDelete
  5. kak su..
    biasala bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian..
    harap2 kak su hidup bahagia dgn hidup kak su skarg..:)

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah Syafiqah..trm kasih doakan ksue...

    ReplyDelete

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...