Wednesday, April 7, 2010

Doa Dari Hati

Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Sesungguhnya aku bersyukur di atas segala nikmat yang telah Kau berikan kepada aku sepanjang hidup aku.. Aku terima apa segala cubaan dan dugaan yang telah Kau berikan kepada aku.

Segala pemberian Mu tak dapat aku balas dengan sempurna. Sesungguhnya akulah hamba Mu yang lemah. Lalai mengejar keduniaan hingga selalu melupakan Mu. Ya Allah..janganlah Kau pesongkan hati aku. Terimalah taubat aku, ampunilah segala kesalahan aku insan yang hina ni. Peliharalah kedua ibubapa ku.. peliharalah mereka dari api neraka Mu Ya Allah. Mereka sesungguhnya insan yang amat bermakna untuk aku Ya Allah.. Merekalah yang membesarkan dan membimbing aku dengan penuh kasih sayang.

Ya Allah..jika laluan yang telah Kau berikan ini adalah terbaik untuk aku & anakku, maka Kau benarkan kami melaluinya dengan tenang. Tapi jika laluan ini adalah dugaan kepada kami, maka Kau bantulah aku melalui nya dengan tabah. Sesunggunya Engkaulah tempat aku bergantung dan mengadu Ya Allah.

Kau jadikanlah anakku sebagai anak yang solehah yang bisa mendoakan aku ibunya. Anak yang taat kepada perintah Mu Ya Allah, anak yang tahu adab & sentiasa mengingati Mu. Pelihara lah dia Ya Allah.. sesungguhnya dia sesuci kain putih bersih tak ternoda. Panjangkanlah usianya Ya Allah..berikanlah dia kebahagiaan dunia & akhirat agar dia tidak pernah merasa kekurangan. Permudahkanlah segala urusannya Ya Allah.

Hanya kepada Mu lah tempat aku mengadu & bermohon Ya Allah.
Amin..amin Ya Rabbal A'lamin.....

2 comments:

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...