Wednesday, May 5, 2010

Sadap Sotong !

Salam..
Di satu petang nan syahdu.. masa ni baru balik kerja. Tengah2 drive tu perut berkeriuk..aduhai. Baru plan nak makan ngan baby..dinner awal sikit la konon. Tup2 sampai je depan pagar..si baby belari2 datang cakap 'mummy..jom g jalan!'. Alahai..xnak g kesian plak tapi perut dah lapar. Hmm..anak ni susah nak tolak permintaan mereka kan. Pe lagi..masuk balik dlm keta ngan mak& adik sekali vrooommmm...

Pegi jalan2 kat pantai..tetiba aku terpandang sekor sotong ni.. dengan lemah gemalainya sotong tu mengejek2 aku.. ish aku geram jugak tengok kan. Pastu tiba2 dia semburkan dakwat itam tu kat muka aku..Sadap u sotong! Aku amik dia baling kat dalam tepung.. pastu aku campakkan dalam minyak.. goreng!

Hahaha..jadilah dia sotong celup tepung. Sedap betul untuk org2 yg macam aku yang memang kebulur dari tengahari tadi tak makan..kih kih. Mak, adik & baby pun boleh tahan jugak makan hehe.
Tambahkan sikit ngan kawan2 bebola.. haaa sodap! Huh..meleleh air liur..

Akhirnya aku buat magik bila pinggan yg tadi penuh..
:
:
:
:
:
:
:
:Burp.. Alhamdulillah!


7 comments:

  1. sedapnya sotong celup tepung..nyam..nyam..ni makan kat ner ni?

    ReplyDelete
  2. makan kat pantai sri 7 addah..meh ler sekali kita sadapkan mulut sotong nih..hehe

    ReplyDelete
  3. pantai sri 7 kat kelantan kan..ke kat mana..

    ReplyDelete
  4. ha'ah kat kelantan..meh ler Addah. Linglung jemput sekali hihi

    ReplyDelete
  5. Sedapnya...terus mengidam hehehe

    ReplyDelete
  6. wah sedapnya nampak.. telan air liur dah nii

    ReplyDelete


Its all about :
Love~Life~Happy~Heart~Tears~Feelings ~
& never end!

Bloggerz Blogwalking