Monday, May 10, 2010

Baru jer balik..

Salam..
Weehu..semalam kol 11.30malam baru sampai umah. Kepenatan & kehangatan berkumpul sama2 adik beradik masih terasa.. Waaahh..sangat seronok!! penat tak terkata.. Apa idaknya, planning tersasar sampai ke Wet World hahaha.. anyway seronok sangat. Nanti aku cetakan dalam entry baru sebab tak sempat nak upload gambar hehe. Esok upload..kalau sempat esok tulis entry terus.
Baju banyak nak mendobi.. air plak takde dah 4-5 hari dah. Hangin satu bandan betul la... Abah ngan mak pun dok menadah air tu, amik dari paip luar. Itu pun keciknya Ya Rabbi..berjanggut tunggu baru nak penuh hehe. Yang mana tak muat masuk mesin basuh tu aku amik bakul ngan sabun..bawa basuh kat luar rumah. Pergh..meleleh peluh jantan, hangat gila kat luar tu.. Aku rasa macam suasana dalam sauna jer. Mendobi lah aku di bawah sinaran matahari & angin sepoi2 bahasa tu. Pastu menjemur plak..macam orang dolu2 plak rasanya. Tak kesah..yang penting, baju semua habis di basuh sementara ada air walaupun aku rasa air kencing (oppssss.. terlebih sudah....) lagi laju pada air paip yang kuar tu. Mesen basuh pun dah siap bekerja..jemur plak kain tu. Pesal la mesen basuh ni takleh jemur sendiri hah? aku dah penat dah ni..
Tetiba badan rasa penat sangat.. Maklumlah dah lama tak 'sauna'.. pastu terus terlena sebelah anak.. Zzzzzzzz

2 comments:

  1. selamat kembali ke kampung halaman..
    bestnya g wet world.. itulah tempat pertama saya sampai masa g jalan2 kt umah abng.. masa tu pergi kenduri..abang kawen.. lepas kenduri, paksu ajak g sana.. smue pakai baju kurung kak pergi sana.. tgk gmbar2 lama mmg nk tergelak.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. hehe..mula2 nak bagi bdk2 jer mandi. Pastu ngan mak budak sekali berendam sama dalam tu. Jadilah mak dugong..

    ReplyDelete

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...