Wednesday, March 2, 2011

Isyarat Hati

'mummy..nanti saya nak g main wau ya..mummy bawakkan ya?'
what should i say?? dah semestinya kena jawab OK hehe...

Menemankan anak kat taman permainan..kebiasaan ibu atau ayah kalau hari minggu tu. Kalau bukan hari minggu nampaknya si bibik je lah jadi peneman. Bukan salah sesiapa.. dah menjadi tuntutan ibu dan ayah mencari nafkah untuk membesarkan anak..sudah sedia maklum hidup dibandar yang memang sentiasa sibuk. Alhamdulillah..bertukar kerjaya dan lokasinya sangat dekat dengan rumah.

Macam-macam ragam budak di taman ni. Ada yang nak berkongsi..ada yang tak nak. Baby ni ada masa dia nak berkawan..ada masa tu dia nak dok sorang je. Kekadang tu..dia cuma main buai sambil tengok kawan2 lain main..hmm macam-macam. Ada parent yang bawak anak2..ada bapaknya sekali main buai ngan anak..(macam mummy jugak ahaha..)

Serius cakap memang cemburu terdetik dalam hati.. melihat pasangan lain temankan anak di taman. Isyarat hati nan dalam seorang wanita dan juga ibu.. Just wondering, ntah apalah perasaaan seorang anak pula bila dia dah cukup dewasa untuk mengerti nanti...? kalau dapat mummy lari dari menjawab persoalan itu semua nanti arrh...

Pasrah kepada Allah isyarat hati itu.. Semoga apa yang telah di lalui oleh kami.. akan sentiasa dibawah perhatian Nya...& mummy akan cuba membahagiakanmu selagi terdaya..amin.

4 comments:

  1. Camne la SA bila dah ade anak nnti yerk.. trmenung sejenak..hehe

    ReplyDelete
  2. lama x melawat blog sue..apa khabar sue? moga sue & baby sihat2 selalu..

    ReplyDelete
  3. insyaallah Dia lebih tahu yang terbaik untukmu..
    sabar ekk

    ReplyDelete
  4. AmYcOzZo ~ of coz will be a great parent weee :)

    Munajah Cinta ~ Alhamdulillah..masih disini..begini..xada apa yang berubah.. :)

    Sofya ~ Terima kasih Sofya..InsyaAllah..

    ReplyDelete

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...