Monday, August 13, 2012

Bukan Bidadari Syurga

I'm not a superwoman..
To fly here and there
To make all things done..
To make all problems solved..
To clear all the mess..
To be whatever you want me to be..

Saya bukan bidadari syurga..
Yang cukup sempurna sifatnya..
Yang cantik dan bercahaya wajahnya..

Saya cuma seorang wanita biasa..
Yang punya hati dan naluri yang terkadang mudah tersentuh..
Yang tidak sempurna kecantikannya..
Yang juga sangat tidak sempurna sifat..

Mungkin tidur saya yang berdengkur mengusik telinga yang mendengar..
Mungkin kata2 saya menyucuk hati yang merasa..
Mungkin masakan saya tidak menepati tunas rasa.si lidah..
Mungkin tindakan saya tidak menepati harapan..
Apa jua kemungkinan ialah dari saya..
Hamba Allah yang kurang segala-galanya..

Terima lah saya seadanya saya...
Yang sememangnya dilahirkan sebagai...
Bukan bidadari syurga.

No comments:

Post a Comment

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...