Sunday, August 1, 2010

Satu Pertemuan



Salam...
Malam ni aku jiwang sikit..errr bukan apa. Ada seseuatu yg perlu aku keluarkan dari kepala otak aku sebelum aku berlepas ke kursus tomorow. Karang bila dah berkursus tau tau je la..banyak info dan input.. terlajak penuh susah pulak nanti hehe..


"sesuatu yang tak disangka..serigkali mendatangi kita..itu kah suratan dalam kehidupan.. atau sekadar satu kebetulan"

Gambar Hiasan dari Google

Aku yakin semua pernah dengar kan lagu ni?
Aku berkata tentang sebuah pertemuan.
Yang tak pernah aku duga dan terfikir dengan akal waras..akan terjadi.

Mungkin kerana perasaan halus yang dalam.. yang sukar dimengertikan oleh mana-mana insan membuatkan sebuah pertemuan terjadi. Mungkin juga kerana kasih sayang itu masih wujud walau kini tersuratnya tanpa ikatan. Perasaan itu terserlah diwaktu sebuah pertemuan. Perasaan kasih sayang menghiasi sebuah pertemuan. Sebuah pertemuan yang cukup indah dan mengasyikkan. Penuh dengan cerita suka duka.. berkongsi derita.
Indahnya sebuah pertemuan..

Aku tak pernah bersalah pada mereka,
Aku tak pernah membelakangkan mereka..
Aku tidak pernah menyisihkan mereka..
Cuma takdirnya aku tidak lagi sebahagian dari mereka..
Aku jatuh.. merangkak.. bertatih & mula berjalan sendiri

Malah aku kini berlari...
Bangun dari kekalahan, bangkit dari kepayahan..
yang telah sebahagian dari mereka tinggalkan..
Biarlah.. aku mengerti semua itu..
Aku tahu keikhlasan sebuah pertemuan itu
Biarlah ia tetap menjadi sebuah pertemuan..
Sebuah pertemuan untuk aku..
kenangkan disudut akhir hidup aku..

2 comments:

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...