Monday, April 25, 2016

Mencabar Diri

Assalamualaikum.. Harini 24/4/2016 ada BizFest 2016 di Grand River View Hotel. Kadang2 perlu juga join program macam ni untuk beri pendedahan dan anjakan dalam pemikiran kita towards own business.

Dengan tips2 yang sangat menarik dari Puan Nurul Huda dari Tyra Wholesales, Ms Samantha dari Lazada, Hairudin Omar dari AdeqSue dan yg paling vouge Dato Seri Vida dengan QuPutehnya..sangat melonjak2kan jiwa raga untuk terus meneruskan perniagaan sendiri dan berusaha selagi terdaya.

Panduan..cerita jatuh bangun dalam perniagaan..dan tips2 dari mereka yg tlh berjaya tu menyuntik semangat baru dalam diri supaya sentiasa bersedia dan bersemangat. Jangan tunggu orang lain..kita mulakan dulu. Set dalam kepala our BIG WHY? Kenapa kita perlu buat semua tu? Untuk siapa? Kenapa? Then buat perancangan..apa yg kita akan buat secara sistematik dan praktikal. Lagi satu...hubungan dengan Allah kena jaga. Jangan biarkan kolam jiwa kita kosong atau penuh dengan something negatif. Begitu juga hubungan dengan kedua ibu bapa.

Semoga apa panduan dan perkongsian dari mereka semua dapat aku fahami..dan diaplikasikan dalam urusan seharian..insya Allah. Semoga ruang2 kosong dan lohong juga dapat di isi bagi dapat hasil yang memuaskan..insya Allah.

No comments:

Post a Comment

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...