Wednesday, August 24, 2016

24 Ogos 2016

Bismillahirrahmanirahim..
Assalamualaikum..

Ya Allah,
Terima kasih di atas segala kebahagiaan yang telah Engkau berikan kepada aku, untuk aku rasai kemanisannya. Terima kasih juga di atas kedukaan dan kelukaan yang Kau hadiahkan kepadaku, agar aku dapat merasakan jauh atau dekat aku dengan Mu. 

Hari ini, usia meningkat lagi setahun..adakah aku mampu menjadi hamba Mu yang baik? Aku yang selalu leka dan lalai dengan kisah dunia, tentang perasaan cinta, kasih sayang sesama manusia..hingga terkadang aku lupa kasih sayang aku pada Mu..ampunkan aku Ya Allah. Sesungguhnya aku manusia yang tak pernah merasa cukup dengan pemberian Mu, sentiasa mahukan lebih dari Mu..sedangkan aku tidak pernah melebihkan Mu..ampunkan aku Ya Allah..  

Ya Allah ya Tuhanku,
Ampunkan lah segala kesilapanku, aku tahu tak terhitung dosaku sepanjang hidupku Ya Allah.. walau dalam sedar mahupun tidak. Maafkanlah aku hamba yang hina yang selalu berdosa. Peliharalah aku dalam pelukan dan kasih sayangmu Ya Allah, jauhkan lah aku dari bala bencana dunia dan azab api nerakaMu Ya Allah. Tiupkanlah semangat dan tegurlah aku bilamana aku tersasar dari jalanMu... bimbinglah aku ke jalan syurgaMu biar aku sentiasa dekat denganMu. Janganlah lalaikan aku dengan hal keduniaan semata-mata, cuitlah aku andai aku terlena. KepadaMu aku berserah, amin..amin Ya Rabbal Alamin..

2 comments:

  1. Birthday kita sama!..heeee..
    Happy birthday.. !
    Jaga diri k..

    buhbye.~

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..terlepas train sudah...tak kira nak wish happy belated birthday jugak 😜

      Delete

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...