Wednesday, January 31, 2018

Hari ini 30 Jan 2018

Januari 2018..
Bulan yang penuh dugaan. Kakak suspect apendiks-warded-abah eksiden motor-luka kaki tak sembuh2 sampai sekarang-abah jatuh! Harini abah jatuh..

Aku tengah tukar baju, nak hantar adik pergi kerja pukul 12. Aku dah janji dengan Ummi nak keluar sekejap sama-sama sambil nak beli barang dapur. Ummi tersalah tekan remote kereta,so alarm bunyi. Abah tidur di sofa,mungkin terkejut. Tapi dia bangkit cepat sangat meluru terus ke pintu depan..dengan kaki sakit dia tu. Mungkin sebab tu abah tetiba pening, memusing dah akhirnya longlai..jatuh. Ummi sempat panggil dan paut kepala abah. Adik aku jerit panggil..'kakkkkk!'. Dari suara tu aku dah tahu,something wrong.

Pantas aku keluar bilik,pandangan aku terus pada ummi dan adik yg memangku abah di muka pintu rumah..Ya Allah. Aku panggil2 abah..mata dia terbuka..hanya bunyi uuh ahh saja yang aku dengar..dia tak bagi respon. 

Aku pandang ummi, aku kata..'pegi hospital.' Kami gosok2 belakang abah...dia kata dia pening. Ya, dia kata..so ada respon. Kami bangkitkan dia duduk..tertunduk,abah nak muntah. Aku nampak keluar muntah warna merah, darah ke?? Ummi kata abah ada makan anggur..ok fine..syukur bukan darah.

Lama juga ambil masa..aku dan ummi urut belakang abah dan leher..lengan semua. Sampailah abah boleh beri tindakbalas biasa..macam biasa..bercakap..bergurau. Ok, kami  lunch sama2. Abah makan sup ikan haruan, supaya luka kaki cepat baik. 

Keadaan abah masih belum baik sepenuhnya. Masih sedikit pening dan tak selesa sehingga sekarang 3.10ptg. Rehat, tidur..Vivie pun sama temankan atok.


2 comments:

  1. salam, hai awak, how your father? dah sembuh dah luka kaki dia? semoga ayah awak dah sembuh dan sentiasa sihat ye :)
    jemput bace new entry saya ye jike ade kelapangan. thanks :)
    http://iamfieonafieridz.blogspot.my/2018/02/kembali-dengan-duka_14.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..sembuh sepenuhnya.
      Terima kasih singgah..

      Delete

Aku Kembali

Assalamualaikum Last posting Okt 2022 rupanya. Sekian lama aku dah tak singgah sini. Maksudnya apa? Hati aku kosong walau banyak yg berlaku ...