Wednesday, November 21, 2012

Hari Ini Vs Hari Mendatang

Hari ini, aku menulis lagi..
Hari ini, aku bangkit lagi..
Dengan penuh pengharapan..
Dengan penuh kesabaran..
Melihat kegembiranmu..tanpa aku
Mendengarkan keceriaanmu..tanpa aku
Semoga semua keindahan itu milik mu..
Selamanya..itu doa ku.
  
   Tersuratnya...
   Senyuman terukir diwajahku
   Cuba lari dari kenyataan
   Mencuba untuk tidak merasa beban
   Mencuba untuk bangkit tanpa sakit
   Agar segalanya nampak sempurna
   Di mata yang menilai..
  
   Tersiratnya..
   Hati ini luluh..terkilan..
   Bilamana tidak tahu dimana aku..
   Kaku.. Kosong.. Sepi.. tanpamu..
   Hanya Dia yang tahu..
  
Terkadang aku tertanya..
Tertelankah semua kepahitan..
Mampukah sayang kita berpanjangan..
Inikah harapan yang dicari..
Inikah bahagia aku?

(Suesephia_18/11/2012)

=============== || ===============

Hari mendatang tanpa diundang
Perginya tanpa dilarang
Tapi kasih sayang Ayang kekal 
Bersamanya penuh cekal

   Tidak pernah ada kegusaran
   Tiada pula penyesalan
   Kita hadapi bersama hari
   Kita tempuhi tanpa rasa rugi

Apa kita cari dalam penghidupan
Apa mahunya kita dalam harian
Kemana arahnya penghidupan
Kemana tuju harinya ?

   Hidup sekali 
   Matipun sekali
   Siapa tentukan
   Siapa peruntukan ?

Percayalah pada kata hati
Hanya ALLAH swt memberi
Tiada yang semulia indahnya pemberi
Jika kita tahu menghargai

   Apa kehidupan tanpa cinta
   Apa ertinya hari berlalu tanpa dicinta
   Biarlah Tuhan menentu segala 
   Kerana kita hanyalah makhlukNya

(Raida_18/11/2012)


No comments:

Post a Comment


Its all about :
Love~Life~Happy~Heart~Tears~Feelings ~
& never end!

Bloggerz Blogwalking